Klubbmöte 2012-04-23

Vi började som planerat med en timmas fotografering ute på byn.

Ett gäng startade nere vid älven söder om bron. Det resulterade i fina naturbilder, allt från vyer till knoppar och kraftfullt strömmande vatten. Det blev till och med bilder på Hasse liggande på rygg under ett träd, ja vad gör man inte för att hitta nya vinklar.

Andra gjorde centrum , fotade komunhuset, andra hus och människor. Busskioskens ägare poserade stolt utanför och till och med a-laget på soffan utanför apoteket och byns moppegäng blev porträtterade.

Några strövade genom hela samhället och det var flera som hittat lampstolpen och vägskylten som lutade sig mot varandra.

Manfred tillförde ytterligare en dimension genom att välja ett tema för sina bilder.

Det var sedan väldigt spännande och lärorikt att ta del av varandras "obearbetade bilder" inget Photoshop här inte, och se hur olika vi såg bilder och arbetade.

En del arbetade mycket noggrant och planerat medan andra mera försökte fånga tillfället.

Även kvällens reserv tema flyttfåglar, fick sitt, då Klas visade fina bilder från tillverkningen av sista rullen papper på Inland och de arbetare som nu tvingas flytta.

Ett riktigt välbesökt och som vanligt jättetrevlig måndagsmöte.

Vid pennan / Leif