Klubbmöte 2012-10-08

Så satt vi på skolbänken igen !

Men vad kul och inspirerande, Hasse stundtals assisterad av Joakim gjorde en djupdykning i arbetsmetodik och

resurser i senaste Photoshop CS med RAW konverteraren så pedagogiskt och trevligt. Bildbehandling kring vitbalans och skärpehantering behandlades

Det fanns ju tom "plättar och hål" fast dom nu kallades "dots & burns" vilket fick oss gamla mörkrumsrävar att gå igång.

Och det allra bästa, tre av klubbens datorer kommer att förses med programmet så vi kan använda detta "dyra" men så fantastiska program.

Medan vi njöt av utbildningen slet Karl med installationen, och 6Gb komprimerade filer var inte helt lätta att få ner och installera.

Kvällen avslutades med en etik diskussion kring hur man hantera redigering av exvis personbilder.

Tema självporträtt tar vi nästa gång så nu fick ni en chans till att få till något, så kom igen!

/ Leif