Måndagen den 29 april 2013

UTBILDNINGSKVÄLL

Efter att Leif redogjort för vad som avhandlats på styrelsemötet för de 15 personer som sökt sig ner i källaren denna vårkväll körde vi igång. På programmet stod det utbildning i Lightroom 4 för de intresserade. Övriga "ointresserade" förvisades till köket för andra aktiviteter. Åtta medlemmar bänkade sig förväntansfullt för att under Joachim Werders ledning förkovra sig i det nyinköpta programmet Lightroom 4.

Övriga sju "färdigutbildade" satte sig i köket och hade till att börja med en improviserad blixtskola med både teori och praktik. Givetvis kom snacket omatt känna sin kamera. Eftersom detta är ständigt återkommande vill jag slå ett slag för en DVD-skiva från MODERSKEPPET som heter KOM IGÅNG MED DIN SYSTEMKAMERA. Dels lär den ut, på ett pedagogiskt sätt, hur din kamera fungerar (speciellt för dem som inte läst kamerans bruksanvisning) dels får du på köpet en del finurliga tips som förbättrar dina bilder. Tyckte själv att den var väldigt bra. Skivan finns för utlåning på klubben, både till nybörjare och de mer erfarna. Rekommenderas varmt.

Som vanligt dracks det kaffe från och till. GOTT. (Bra att sitta i köket!!!) Roger visade ett bildspel på 3 och en halv minut med sång av en välsjungande släkting, det handlade om Göta Älv, att älven kan vara så vacker och skiftande hade Roger förvaltat väl. Sedan fick vi se en brygga härifrån och till evigheten, förlåt, horisonten skall det vara. En fiskgjuse på nära håll, små svarta lamm på lite längre håll fick vi också se. Fint bildspel och fina bilder.

Förra veckan strejkade ju Hasses pinminne så nu körde han Collagegruppens arbete och bilder. Ju fler kockar ju sämre soppa gällde inte alls, här var det tvärtom. Tur att gruppen inte var större. Arvikas fotoklubbs tävlingsbilder redovisades också av Hasse, att de förorsakade en del huvudbry hos bildkommittén, förstår man när man sett alla dessa bilder,

tycker i alla fall...........Lilliz

Ny format för bildgalleriet:

Vill du se fotografens namn, lägg pekaren på bilden!