Måndag 27 maj 2013

Tretton tappra medlemmar hade letat sig ner till klubblokalen denna sista öppna måndagskväll för säsongen.

Temat var fritt första timmen och vi samlades i små grupper och diskuterade allt mellan himmel och jord. Världsordningen alltså. När alla problem var lösta!!!??? tittade vi på bilder. Temat här var försommarbilder och nytaget. Någon visade bilder från Kuikenhof i Holland. Bilderna var tagna i regnväder som tur var!????, för det lockade fram de fantastiska färgerna på ett härligt sätt. Att de var tagna förra årert bestyrkte ju bara att det var försommarbilder, åtminstone före  denna sommaren. Att tulpaner kan vara så fina?? En annan blomma som också var fin, var almen, trots att den bara är stor som en tumnagel. Denna bild var garanterat nytagen. Efter bildvisningen valde vi ut 1 st ur varje serie, sammanlagt 5 st, och diskuterade bl.a. komposition, bländarvärde, tid, m.m. Som vanligt drack vi kaffe. Gott!

Kvällen avslutades med försäljning av den nya ”klubbpinsen” (heter det så?) till de närvarande.
Om vi inte träffas hos Manfred den 8 juni (ni har väl anmält er?) så ses vi måndagen den 19 augusti!

Hoppas ni får en bra fotosommar önskar............Lilliz

Till gallerien för kvällens bilder
:

Fredrik Jensen