Måndag 2 maj 2016

Vårvindar friska leka och viska men lugnt och gott nere i vår källare.
Bilder och härliga bilder av alla de slag. Ralf bjöd på en kollektion utsökta bilder där många igen var i det svårhanterliga fyrkantformatet, så fräckt. Frågan blev naturligtvis är du säker på att det inte är en Hasselbladare du har?
Och som sagt då bilder inte bara från ett enligt fotografen tjyvkallt Alf Hambe land utan mycket annat. Själv njuter jag av Alfs mjuka bilder genom hela året efter älven. Görans bilder när Ströms Stallar faller för grävskopans tänder och sen Thomas "blå" bilder från  Trollhättan och Ulrikas stickade stolpar i samma stad.  Visst är de här ljusfestivalerna och happeningarna vi har i vår närhet helt utsökta fotomotiv. Själv hade jag lite vardagsbilder från en kulturvecka i Hjärtum.
Nästa års kalender är sedan på gång berättade Karl som jobbar tillsammans med flera att föra i land kontrakten med de sponsorer vi har. Någon faller ifrån och vi hoppas några kommer till. När det gäller Lions vill man som motprestation ha Edet Festivalen i slutet av augusti förevigad och det kändes som om vi skulle kunna klara av det, så nästa gång lägger vi upp ett schema för att täcka detta.
Lite teknikdiskussion blev det sedan kring borden så flera gick sedan hem till sin kammare och provade det man lärt. Det gällde bla beskärning av bilder:
blir det inte bättre om? och jo visst det blev det, det såg vi sedan på nätet.
Själv brottas jag fortfarande med att få mina blixtar att göra som jag vill men efter lite mera experthjälp så är jag klart närmare målet. Blixten skall tämjas så det så!
Men visst fotokamrater, det är väl det här som är just är meningen med klubben? Vi samlas har trevligt lär oss av varandra och stimuleras att ta nya tag.
----------------------------------------------------
Vid pennan Leif