måndag 13 maj 2019

Förra veckan skrev jag att KAMERA skulle MEDTAGAS för att vi skulle ha UTEFOTO om vädret så tillåter, och det gjorde det och KAMEROR togs det med. (Det var nästan som en gammaldags fotomässa, alla möjliga slags prylar, stativ, objektiv, blixtar, filter, you name it). Tack alla ni som tog med kameran och det gjorde alla, väldigt bra.
Försedda med en lapp innehållande instruktioner om vilka bilder som skulle tagas, blev tiotalet fotografer utskickade till valfritt ställe. De fick en timma på sig, sedan var det visning i klubblokalen.
1: ETT DJUR. 2: EN NÄRBILD. 3: NÅGOT SYMMETRISKT. 4: EN TRAPPA. 5: NÅGOT SOM BÖRJAR PÅ C.
Dessa 5 st motiv resulterade i ett femtiotal olika bilder som återfinnes i en mapp på skrivbordet i klubbens dator som heter FOTOUTMANING, där varje fotograf har sin egen mapp.
Tack allihopa för ett mycket bra jobb, och tack Martin för hjälpen med datorn, och Kerstin för kaffekokningen, gott som vanligt, tycker i alla fall…..Lilliz

Göran Thobiasson
Klas Larsson