Redovisning av treklubbstävlingen 2012

VANDRINGSPRISET KVAR HOS OSS ETT ÅR TILL!

I går kväll hade vi gäster i källaren när årets treklubbstävling avgjordes. Joakim redovisade resultaten och motiveringarna och vi beundrade bilderna. Bedömningarna hade Hönö fotoklubb gjort åt oss.

Med en totalpoäng på 1045 så säkrade vi, LEFK vandringspriset ett år till. Surte fotoklubb kom tvåamen lovade oss en tuff match nästa år. FK8 bländare Trollhättan kom trea.

I de olika grenarna blev vi dock slagna av våra gäster för i klassen påsiktsbilder vann Bengt Werner Surte fotoklubb med en fantastisk bild, med järnsängen i det gamla sovrummet en bild som gavmycket tankar, medan vår egen Hasse kom tvåa med den "poserande ekorren".
Trea kom Gösta Höglund FK8 bländare med den ensamma hunden också en tänkvärd bild som i sinstramhet passade perfekt som svartvit.

Sen var det spännande att se diabilder igen och trots att vår projektor tjurade så kunde vi till slut köra. I den klassen segrade Ingemar Carlsson FK8 bländare med en fantasifull bild med ljus från ett fönster på en matta, medan Göte Noll Surte fotoklubb kom tvåa med en tavla omgiven av höstfärger.

Roy Nilsson FK8 bländare kom trea med bonden i den plöjande traktorn.

Vi bjöds på fantastiska bilder, välkomponerade och kanske allra mest de berättade något, och bugar oss för skickliga fotografer.

/ Leif

RESULTAT 2012 års treklubbstävling:

Påsiktsbilder totalt 58 st
Bengt Werner Surte Fotoklubb