måndag 16 mars 2015

Nu var det bildbedömning för hela slanten, fast kaffe och kaka också förstås. Hyssna fotoklubbs fyrklubbstävling ligger hos oss nu för bedömning och under Alfs ledning gjorde vi vårt bästa att hjälpa till och välja ut de bilder vi tyckte var bra. Visst är det inspirerande att se andra fotografers bilder!

Och ännu mera bildbedömningar blir det, snart kommer det bilder från fotoklubben Oktav i Hällefors också. Är det kanske dags att vi ordnar en egen tävling?

Sen har vi två utställningar att ta ställning till. Fuxerna kyrkan önskar en utställning 10-12 bilder med känslo eller religiösa tema med början efter midsommar och biblioteket erbjuder oss en vägg plats med början vecka 18 dvs kulturveckan i kommunen. Så nu på måndag 23 mars måste vi ta ställning till vad vi klarar av.

Solförmörkelse är det mellan  ca  kl 10 - 11 på fredag och under Marttis ledning är det några entusiaster som besöker observatoriet, förutsatt förstås att vädret är bra. Vill du vara med, kolla med Martti.

Vår nya Facebook sida är strålande och tekniktipsen från Ralf bara strömmar in. Vi vet att det varit strul med att komma in på sidan men vi hoppas nu att det fungerar. Ni som har Facebook testa efter gruppen ”lillaedetsfotoklubb” så vi får sen om det fungerar. Det här kommer att bli så bra!

Men vad är en måndagskväll på klubben utan bilder.  Bilder med ”spåren efter” var allt från strålar från himlen, spår på himlen av flygplan till hopfallna hus. Nytaget var bl.a. så vackra snödroppar. Själv redovisade jag ett fotojobb som resulterat i en bild på dopattesten för Hjärtums kyrka. Kvällens bildminne då, undrar om det inte var det hopfallna torpet!

/tack för i kväll och vid pennan Leif

Hasse Lager
Kerstin Martinsson