Klubbmöte 2012-11-26

ÄNNU EN MYSKVÄLL I KÄLLAREN

TEMA LJUSSPEL och HISTORIA

Dagens tema ljusspel, lockade många fotografer, fotografi betyder ju "ljus beskrivning" , så det var nog lite väntat , och många otroliga bilder som vanligt.

Det andra temat, historia på bild, gav en del spännande berättelser om vår omgivning.

Fort från kriget på Klöverön, Hasses lada J, ett träd med knorr och tjejgänget från Lilla Edet som skulle springa Ada-milen, av bilden att döma så var det kanske 60 tal.

INFORMATION

En mycket klok synpunkt kom upp från Jürgen om varför tävlingsbilder skall vara på papper, mao en process till, utskriften, som skall behärskas. Svaret blev självklart, att vi skall arbeta för att snarast möjligt hantera allt som digitala bilder både enklare och rättvisare. Utställningar är naturligtvis en annan sak.

Nästa måndag är det naturkåseri av Stefan Edman i Göta kl 19 och de som vill avviker då till detta, vi andra snackar vidare.

Inlämning av bilder till klubbmästerskapet är nu senast 3 december.

AVSLUTNING

Kvällen avslutades med ett vänskapligt käbbel om olika kamera märken. Det finns ju N** och så finns det ju C** (fyll i själv) och så några andra.

Som vanligt så kommer så mycket kunskap upp på bordet (ja just ja, använd bara skakfunktionen när du fotar på frihand absolut inte på stativet) och bakom alla skratt så finns det så mycket respekt för våra olika val.

/Leif

Hasse Lager Hasse Lager