Fotovisning 8 mars 2021

Många bildvisare denna kväll fastän alla inte var närvarande. Skoj med så många "spår"bilder. Spår är alltså månadens fototema och tänkt som inspiration för fotograferandet. Tyvärr kunde vi inte se vilken bländare och slutartid som använts för vissa bilder som vi blev lite nyfikna på t.ex. Jürgens fina snäckor.
Ytterligare två nygamla medlemmar har hittat tillbaka till klubben fastän på distans: Jarmila och Sven. Varmt välkomna! och maila mig gärna bilder till måndagsträffarna.  Jarmilas bild igår föranledde lite funderingar över hur den har tagits. Kastrull/hink med varmt vatten som slängs upp i luften är vad vi tror. Rejäla spår i luften blev det i alla fall.
Vi pratade, återigen, om hur vi ska lägga upp verksamheten nu i vår och vi tänker fortsätta med redigeringsövningar i Elements, göra en fotutflykt i närområdet en gång i månaden då man kan praktisera och prata kamerateknik och dessutom så planerade vi in en tripp till Hornborgasjön söndagen 28 mars!! (ev. lördag om det visar sig vara bättre). Så roligt!  Enligt hemsidan är det få besökare där vid 16 tiden och framåt.
Förresten, kom gärna med förslag på intressanta, inspirerande Youtube klipp, helst på svenska, om fotografer och fotografering som vi kan titta på.  Använd Klotterplanket eller vår facebooksida Lilla Edets Fotoklubb
Vänliga hälsningar
Ulrika