Måndag 18 oktober 2016

För att beskriva gårdagskvällen på fotoklubben försöker vi med en rebus! Man ritar upp en liksidig triangel med spetsen uppåt på ett vitt papper. Vid ”uppåtspetsen” skriver man Carl XVI Gustav, vid vänsterspetsen skriver man Albert Einstein och vid högerspetsen skriver man Lilla Edets Fotoklubb. Vad har dessa tre gemensamt? Svårt? Placera en urtavla med visare i mitten! Lättare? Inte? Tiden så klart! Vår konung Carl XVI Gustav har som valspråk: FÖR SVERIGE I TIDEN. Einstein tycker att allt är relativt och fotoklubben jobbar ju med tider. I motsats till en riksdagspolitiskt tillsatt utredning om ja eller nej till något lagförslag eller dylikt som kan ta år innan den kommer till skott, jobbar ju fotoklubben med hundra- och tusendelar av en sekund, 8 sekunder t.ex. är ju för oss en lång tid medan politikerns år för honom kan vara kort. Det är här som Einstein kommer in. Tiden är relativ i förhållande till vad man gör! Vår ”överlärare” Jürgen visade oss hur mycket tiden egentligen betyder för våra bilder. Tack för det! Gärna mera visdom i samma stil. Sedan fick vi ju se en del bilder också. Nästa måndag däremot blir det kanske mindre av detta, då det är ”arbetskväll”?

Ordförande Leif informerade om att en kaffehörna skulle inredas och ”biosalongsutredningen” får anstå till nästa termin! (Tiden igen!) Kvällen gästades av en presumtiv ny medlem som vi hoppas återkommer. Kaffe fick vi också!

Gott! tycker i alla fall…….Lilliz

Lilliz Nyström
Joachim Werder