Måndag 19 augusti 2013

Höstpremiär!

Ungefär halva fotoklubben dök upp (eller ner?) i källaren denna sensommarkväll i
augusti. Inte dåligt! Men kan bli avsevärt bättre!!! Ordföranden Leif Antonsson informerade om kommande aktiviteter och åtaganden, kommundagarna, näringslivsmässan, utställningar m.m. Även höstprogrammet fick sig en genomkörare. Av allt att döma har vi en spännande höst att se fram emot. Personligen tycker jag att mångfalden i teman är bra, det kommer att bredda fotokompetensen i klubben. Åsså drack vi kaffe förstås. Gott!  Men lite!! Fick alla???

Bildvisningstema var sommarbilder och nytaget! Den bild som fastnade hos mig var den där barnen duschade med hjälp av vattenspridaren i trädgården! Vilken glädje! Bilden lyckades leverera KÄNSLAN av sommaren. Naturligtvis visades andra fina sommarbilder också!

Eftersom vi fick lite tid över, kollade vi in J. Lukas bilder (finns på Jürgens galleri, 130803_Jürgen), dels att fotografera konstnärligt, dels sol – upp – och nedgångar. Visst, jag hade sett dem hemma på datorn, men att se dem på den stora duken i klubblokalen, var helt magnifikt. Som bonus fick vi ju också fotografens kommentar till bilderna också. Här fick vi många bilder med känsla och tips hur man skall göra. Tack för det!

Nästa möte, måndagen 26 augusti, du kommer väl?..................undrar Lilliz
130819 Hasse