måndag 25 september 2017

Arbetskväll på klubben. Det blev nya bilder till vår exponering hos Fastighetsbyrån. Göran, Martti och vår nya medlem Lars-Olof som vi därmed välkomnar, jobbade intensivt med både val och montage.

Sen var det slitet med kalendern, Karl med flera lovar oss en kalender i år också ! ! Ja vad skall vi säga, vi är så tacksamma för det slit alla engagerade lägger ner i den. Resultatet är det överskott som vi i höst planerar att åtminstone delvis lägga på att bjuda in förhoppningsvis flera föredragshållare, vi jobbar på olika förslag.

Och så pratades det kameror mm allt i den vanliga goa andan till kaffe, bryggt i nya kokaren, och kaka.

Vi jobbade vidare med tankar kring höstprogrammet "att utvecklas som fotograf och hitta sin specialitet". Som ett inlägg i detta visade jag hur jag "rafsat" i mina bibliotek och försökt se vad jag tycker jag vill göra som fotograf, och kanske fick någon mera en kick i att känna efter vem man är eller vill vara som bildskapare.

Sen blev det bildvisning där vår botanist Kerstin visade rara förgängliga blomster, nu vackert "förevigade".
Ljusets mästare Ralf visade som vanligt vackert presenterade bilder, varav en med blommor inne i ett växthus där sedan plexiglaset blev ett landskap bakom, mästerligt ! Han egen kommentar var att det gäller ju att se motiven, visst så är det, men det är inte dumt när man sedan kan fånga det också.
Lilliz vår "himmelska" fotograf lät oss beskåda vintergator både här och där och Roger visade uråldriga märken efter inlands isen vi Gunnarsvattnet.
Ulrika visade sedan moderna spår dvs stadsbilder längs 45án ner mot Gbg i svart vitt, med ibland grovt korn och en skön bildsyn.
Så nog vet jag vem som är bra på vad !

Med "bläck"pennan / Leif
Kerstin Martinsson