Detta är ett blogginlägg

Måndag 17 februari.
I denna regniga och blåsiga kväll kändes det riktigt skönt att komma in i den relativa värmen i klubblokalen (inte riktigt varmt, men varmare och torrare och inte det minsta blåsigt om man jämför med ute).
Även denna gång fick vi lite info av ordf. Leif. Bl.a. om ett jämförelseprojekt i samarbete med Edetgruppen.
Alltså, tag en gammal bild från Lilla Edet, leta upp platsen, ta en ny bild på samma plats med samma brännvidd och samma väder (det blir nog svårt förstås, det gamla vädret var ju bättre förr??) Skriv ut dom, häng dom på väggen bredvid varandra. Jämför!!!. Ordna en utställning!! Klart!.

Lite kamerateknik fick vi oss också till livs. Skärpedjupsbilder, och exponeringstips inkluderande användandet av histogram från Hasse L.
Objektivkonstruktion från Leif.
Fågelbilder från Göran J. Hackspett trädkrypare, stenknäck, talgoxe, blåmes och de ack så söta sjärtmesarna. Snyggt!
Kerstin hade bilder från Skäktefallet i Nordkroken. Hon fick det fallande vattnet att se ut som sammet och bomull. Härligt! (Fotoresa till Skäktefallet på söndag, avfärd från Fotoklubben kl. 10.00!!)
Ulrika hade botaniserat bland Elements färdiga ramar med gott resultat. I ett fall hade hon lyckats skriva ut bild, passepartout och ram i ett stycke. Undrar hur hon gjorde med ståltråden på baksidan?
Alla sexton drack sedan kaffe med kaka till. Gott! tycker i alla fall…..Lilliz

Göran J
Kerstin M.