Måndag 10 mars 2014

Årsmöte, paragrafer i en aldrig sinande ström, röstning, mummel, monoton föredragning av verksamhetsberättelse, revisionsberättelse, ansvarighetsfribeviljande, m.m. skall det aldrig ta SLUT! Detta var väl vad de arton medlemmar som dök upp till årsmötet förväntade sig. Av allt detta blev det intet. Tack vare minituösa förberedelserav ordföranden, klara och koncisa besked av valberedning och övriga inblandade, gjorde att mötet flöt på alldeles ypperligt och var över på nolltid. Kaffe då? Självklart fick vi det, med rikligt tilltugg dessutom, vad sägs om två olika sorters bulle, sockerkaka och dammsugare. I FOTOKLUBBEN!!!

Jürgen Lukas visade ett bildspel: ”Min Vinterdagbok”. Hans bildspel brukar ju vara bra, men inte detta. Det var BÄTTRE. En del bilder var helt enkelt bedövande bra, musiken gjorde sitt till för att höja upplevelsen. Tur att man drack kaffet innan, annars hade det blivit bortglömt. Detta bildspel ser jag gärna igen.

Inte nog med detta. Hasse ”Photoshop” Lager visade en Bemaryllis, eller var det en Amaryllis, framifrån, bakifrån, inifrån o.s.v. vilket skulle bevisa att man inte behöver gå upp kl 0300 på morron och sitta och frysa i ett gömsle IFALL det skulle komma en pippi. Man kan ju t.ex. åka till Hisingen och fota uggla. Man vet när man är framme, det syns på alla fotografer som står nedanför.

Sedan fick vi musik av Klas. Han hade varit hos Västerlanda kulturförening och fotat blåsorkester. Mycket bra bilder som lyckades förmedla stämning av musik trots avsaknaden av ljud.

Sammanfattningsvis kan man säga att det är så här ett årsmöte skall vara, tycker i alla fall………….Lilliz

Hasse Lager