Måndag 16 februari 2015

Arbetskväll med bilder.

Det var full aktivitet från första stund. Göran demonterade utställningsbilder, Ulrika och Martti skar passepartouer.

Vi pratade också om att vi skulle starta en kurs i bildbehandling i Adobe Elements, på någon annan dag i veckan.

En fotoklubb i Hyssna har också kontaktat oss, som bedömare i deras 4 klubbs tävling med påsikts bilder. Efter en del diskussion beslöt vi att ställa upp på det, men hjälpas åt med grovsorteringen. Kontakten har vi genom Alf och slutbedömningen gör vår bildgrupp som förut.

Sedan bjöds vi på en bildresa med strömstarar i Hjärtum, hoppande hundar, vattenfall på Hunneberg och naturligtvis speglingar. Det tror jag ändå är de flesta fotografers utmaning och favoritmotiv och med de fotografer vi har bland oss, så fick vi se otroligt vackra scenerier. Ja inte bara det, det går faktiskt att spegla i Photoshop också och varför inte, resultaten talade för sig själva.

I kväll tjusades jag av Alfs finstämda skogsjö och Joakims vårbäck, med intensivt gröna ormbunkar.

Kakor till kaffet och trevlig har vi alltid.

/vid pennan Leif

Joachim Werder