måndag 19 novemer

Förslaget att visa både en för och efterbild var helt lysande och lärorikt så det fortsätter vi med men kommer också att utvidga detta med att de som vill kan få omdömen och synpunkter på sina bilder.
Vi kommer helt att skilja detta från det fria visande av bilder som så många bidrar till och som är lite av kärnan i klubben.
På styrelsemötet dagen efter beslöt vi också att detta skall vara en återkommande programpunkt när vi ca var tredjegång kommer att ha fokus på bilder och bildvisning. Vårprogrammet kommer sedan att innehålla allt från inbjudna föredragshållare till utflykter men med en kärna av våra trevliga måndagskvällar.
Vi kommer också att ge utrymme för att producera de bilder i den kvalitet och utförande vi vill ställa ut men kommer att bli mycket noggrannare att hitta bra ställen att synas på, inte bara dekorera väggar.
 Under kvällen fick vi se Joakim som Adobe ekvilibrist och vilka bilder man kan skapa, för mig verkligen fotokonst något som jag själv är fascinerad av och kanske att någon gång någon av oss säljs på Bukowskis vem vet.
Min bild är att vi i vår klubb och trevliga samvaro verkligen utvecklas och bjuder varandra på så mycket kunskap mao en fotoklubb när den är som bäst.
Sen sitter ju inte kaffe och kaka fel heller.
Vid pennan Leif