Måndag 13 april 2015

Ja så var vi tillbaka igen efter påsklovet och många var vi.
Mycket ”gött tjöt” och glada skratt kring borden, inte minst kring finurliga kort.

Många bilder och vi bjöds på en resa från Tanumstrand via Marstrand till under ”Hisingsbroa” och dessutom allt från vackra vårblommor till en söt dägge, en vacker tupp, vitkindade gäss och kanadagäss. Vi såg att även en mobil kan prestera förbluffande fina bilder fast det var nog fotografens förtjänst.

Sen jobbar vi intensivt med utställningen på biblioteket där vi vill visa vår mångfald som fotografer och klubb, så kom igen vi behöver mera. Allt under ledning av Göran, Hasse och Martti som jobbar med utställningarna med stort engagemang. Den börjar vecka 18, dvs kulturveckan i kommunen, och vi måste då hänga i slutet av v17. Det handlar om 12 bilder som vi skriver ut i A3 och förser med ramar och passepartouter.

Bildbedömningar av Hyssnas fyrklubbstävling och Oktav Grythyttans klubbtävling är nu klara redovisade och återsända till respektive. Ett stort tack till Alf och Ulrika för ert arbete.

Kvällens bild då jo för mig var det Lilliz påskhare.

/vid pennan Leif

Fredrik Jensen