Naturbilderkväll på Folkets Hus

- världsberömd fågelfotograf

Brutus Östling signerar sina böcker.	                  Foto  Klas Larsson
Brutus Östling signerar sina böcker. Foto Klas Larsson

Fågelfotografen Brutus Östling, engagerad föreläsare, fängslade publiken den 22 november i Folkets hus med sina storslagna fågelbilder. Hans bilder var en kavalkad av otroligt vackra fågelporträtt. Några av bilderna som visades är med i hans böcker. Framförallt berättade han om fåglarnas beteenden i olika situationer och dessutom fick vi tips om vad man bör tänka på när man fotograferar fåglar. Det var intressant och lärorikt, frågan är om man kan utveckla fågelfoto ytterligare.

Brutus Östling är nyss hemkommen från Sydgeorgien, med ett projekt om stormfåglar.

I internationell press har han kallats världens kanske främsta fågelfotograf.

"Mellan vingspetsarna" var den första fotoboken som utkom 2005 och därefter har det blivit en bok varje år och den sista "Under asfalten vilar en strand" handlar om albatrosser på Midwayöarna.

Nästa utgåva kommer i maj nästa år och har titeln "Konsten att fotografera fåglar och andra djur". I sin blogg avslöjar han att kommande projekt inte bara handlar om fåglar.

Visningen var ett samprojekt med Naturvårdsföreningen, Lilla Edets Fotoklubb och Studiefrämjandet.

Du som var och såg bildvisningen på Folkets Hus, skriv gärna en kommentar om detta, under "Visa hela inlägget"!

Roger