Måndag 8 april 2013

Tjugo medlemmar hade tagit sig ner i källarvalven för att grupparbeta och se på bilder. Vart man sig i klubben vände satt en grupp där något hände. Hela första timmen arbetades det frenetiskt i de olika grupperna. Ett gäng utrustade med mössa, vantar, vinterjackor, stativ och kameror försvann ut iden ljusa kvällen för att fota.

Efter c:a 1 timma var alla samlade igen och bildvisningen började. Bildtemat var ju vattendrag och drag var det minsann. Närbilder, översiktbilder på sjöar, åar, älvar med vattenfall och dito utan vattenfall, sjö med fritidsfiskare utan drag (fluga förstås!) Ett tiotal personer hade med sig bilder så det tog en stund. Men vad gjorde det? Kaffet var ju gott, som vanligt. Många fick nog en ny syn på hur man kan fota vatten!

När bildvisningen var över passade Hasse på att inviga oss i histogrammets faciliteter, så nu kommer alla att öka sin användning av detta hjälpmedel med sina nyvunna kunskaper,

tror i alla fall..................Lilliz

Länkar till veckans bilder:

Alf Wulff
Brigitte Hübner