Måndag 11 november 2013

Nu var det proppfullt i lokalen och en fantastisk bildvisningskväll blev det. Vi bjöds på bilder från världens alla hörn och en bredd i motiven som verkligen visade vår mångsidighet som fotografer. Allt omgavs av två otroliga bildspel.

Vi började med Jürgens underbara naturbilder från Upphärad och kronhjortar, ett magnifikt bildspel med otroligt vackra kompositioner, så inspirerande att få ta del av. Som avslutning fick vi se ett bildspel signerat Joakim med fantastiska bilder från ett ”STORT” land bla från Yellowstone och ett Colorado som vi knappt visste fanns. Vi bugar och tackar för dessa grandiosa bildspel vi fick ta del av.

Dess emellan såg vi finstämda bilder av Kerstin på en allhelgona kväll och drakbilder över bla Ström av Mats. Hasses festande älgar och sedan en kollektion av härliga bla barn bilder från Klas och ett resereportage av Manfred från Buenos Aires och Antarktis med allt från knölvalar på otäckt nära håll till pingviner som hade bråttom. Sen bjöd Sven på ett reportage från Baskien och Guggenheim museet och själv bidrog jag i all ödmjukhet med en brasa i öppna spisen.

Ja jag kan inte ens beskriva allt men en helt otrolig kollektion bilder!

Sen hade vi gäster i lokalen, två vänner från Wargöns Fotoklubb som märkligt nog också startade 1976, som ville lära sig om vår eminenta hemsida och det fick de. Karl berättade och instruerade i nära två timmar och sen deltog de i vår vanliga klubbkväll och var så imponerade över vår bildkonst och entusiasm.

Vilken kväll, vi tackar för en härlig upplevelse!

/ vid pennan Leif
Hasse Lager