Årsmöte 2012

Välbesökt årsmöte

Fotoklubben har haft ett välbesökt årsmöte. Styrelsen omvaldes i sin helhet med undantag av Mikael Hylander som avsagt sig omval.

Nya medlemmar som ingår i verksamheten är Joachim Werder i bildkommittén, Kerstin Martinsson aktivitetssamordnare samt Leif Antonsson i valberedningen.

I arbetsplanen för verksamhetsåret finns bl a Kalender 2013, kurser i lättare eller mer avancerad bildbehandling, bildutställning, observatoriet, dokumentation av kommunens gator och byggnader, vägbygget samt Inlands kartongbruk.

Christer Samuelsson tog hand om första och andra priset i klubbens KM-tävling. Tredje pris gick till Hasse Lager. Hedersomnämnande fick Alf Wulff. Jury hade Alingsås Fotoklubb varit och prisutdelare Karl Schörghofer.

Årsmötet avslutades med att Hasse Lager visade en kavalkad av bilder bl a vackra och sällsynta fåglar. Det var mycket uppskattat.

Fotograf Mikael Hylander. Fotograf Mikael Hylander.

Från vänster Karl Schörghofer, Alf Wulff, Hasse Lager, Martti Henttunen, Roger Sjöblom, Lilliz Nyström, Göran Thobiasson och Klas Larsson.

Sittande från vänster aktivitetssamordnare Kerstin Martinsson, (utanför styrelsen) och kassör Laila Sjöblom.

Fotograf Martti Henttunen