Måndag 15 september 2014

Det började med lite fototeknik i form av 2 utmärkta referat om användning och nytta med histogram vid tagning av bilder och sedan vid digital bearbetning av dem. Båda föredragandena - Hasse och Joachim, hade med hjälp av videopresentation, som var lättförståeligt och intressant, lyckats ge en god överblick av denna funktion.

Sedan var det fotoklubbens utmärkt goda kaffe och bildvisning med bl a naturbilder med mycket vatten, som bilderna här nedan visar och flera i vårt enastående medlemsgalleri!

Det fanns en intressant fråga från närvarande, varför det ofta är sammas personer som visa bilder på måndagarna. Jag uppfattade det som en påminnelse till alla medlemmar att visa mera av sina bilder!

\Karl

Ulrika Eriksson