Måndag DEN 7 & 14APRIL 2014

Två måndagar i rad har ett tiotal medlemmar släpat med sig kameran för att tillsammans gå ut i den ljusa vårkvällen för att fota. Samling i klubblokalen och sedan ut, tillbaka efter cirka en timma. Första måndagen gick majoriteten ner till älven, till Laxfiskeklubben och sedan söderut. En bit bort passerade vi några som stod och fiskade, minsann fick en av dem upp en gädda som raskt dokumenterades av ett flertal med kameran i högsta hugg. Efter detta träffade vi på en herre med två små gulliga hundar (vana fotomodeller?). Vips upp med kameran och ytterligare villebråd dokumenterades. Det blev också bilder på vatten (älven så klart) små blomknoppar, bron, medfotograferna och lite annat. Tillbaka till klubblokalen, varmt härligt kaffe. Gott! Gott var det också att se alla bilder som åstadkommits under kvällen. Många hade samma motiv men olika tolkningar av detsamma.

Andra måndagen gick en grupp upp i villaområdet för att fota trädgårdar och en grupp gick ner till älven, till Laxfiskeklubben och sedan norrut. Och någon gick en helt egen väg. Tillbaka i klubblokalen, kaffe, smakade denna måndag ännu bättre. Bilderna sedan. ”Trädgårdsgruppen” bevisade att det finns många fina motiv att hämta där. ”Älvgruppen” visade inga nytagna bilder från kvällen. Men det gjorde Alf. Bra.

Hasse visade bilder, bra som vanligt, Joachim visade ett bildspel ”Skog och mark”, också bra. Till sist visade Leif några bilder som i sig var väldigt vardagliga men förhöjdes betydligt av hans humoristiska kommentarer. Man brukar ju säga att en bild säger mer än tusen ord, men här fick de dela lika,

tycker i alla fall …………….. Lilliz

Klas Larsson