Måndag 2013-01-21

Tema: Förberedelser för kommande tema FBTB

Bildtema: Skyddsvärda träd och byggnader

Kvällen började med att Christer Samuelsson redogjorde för hur det var tänkt. I korthet innebar det att cirka fyra grupper bildas med 3-5 medlemmar i varje, inkl. gruppledare. Ämne väljer gruppen själv. Diskussion uppstod om man skulle gå efter utrustning eller intresse, svaret får vi kanske nästa måndag??? Vilken grupp vill du vara med i?

Cirka tjugo personer hade tagit sig hit i vinterkylan, förhoppningsvis för att få se fina bilder, och det fick dom.

Efter temabilderna visade Klas lite bilder från invigningen av tågstationen i Lödöse, med bilder på Jessica Andersson, Lasse Kronér m.fl., samt naturligtvis de mest berörda, kommuninnevånarna. Undrar om inte Göteborg & Co. hade velat vara med för det var stor trängsel i tältet så skatteunderlaget var inte litet.

Kaffet var som vanligt gott! tycker i alla fall.................Lilliz

Brigitte Hübner
Hasse Lager