Årsmöte 2013-03-11

Så har det gått ett år igen. Så här i efterhand tycks det ju som om tiden rusat iväg. Men när man är mitt uppe i allt verkar det gå långsamt, särskilt nu då vi är i slutet (!??) av en lång snörik vinter. Det här är nog första gången jag riktigt längtar efter att få byta till sommardäck!!!!

Årsmötesförhandlingarna har ju inneburit att vi fått en ny ordförande, en ny kassör samt en utökning av styrelsen till 10 st personer. Annars är det (förhoppningsvis) som vanligt, d.v.s. vi fortsätter med det program vi började året med. Detta program som tydligen engagerar många.

Efter årsmötet dracks det kaffe, gott som vanligt, och förrättades prisutdelning i Klubbmästerskapet.

1:a priset delades ut till Joachim Werder,

2:a priset snodde Hasse Lager till sig och

3:e priset beslagtogs av Klas Larsson.

Fullständig prislista med motivationer från Askersunds Fotoklubb finns i klubblokalen.

Så var det dags för avtackning av ordföranden Roger Sjöblom och kassören Laila Sjöblom. Roger fyra år som bas för LEFK och Laila sju (!!!) år som kassör. Roger kommer fortsättningsvis att arbeta med kalendern tillsammans med Karl Schörghofer.

Ett kort konstitueringsmöte (fördelning av arbetsuppgifter inom klubben) hölls

också denna kväll. Under tiden visade Joachim Werder några bildspel som jag

tyvärr inte hade möjlighet att se.

Totalt var vi 19 personer i källaren, det är ju inte så dåligt med tanke på att

det var årsmöte, tycker i alla fall ................Lilliz

Till den nya styrelsen

Foto - Martti Hentunen