måndag 24 april 2017

Det stora slaget mellan bildbehandlarna !
I ena ringhörnan Adobe med Hasse och Joakim som sekundanter, i andra hörnan Picasa med Ralf.
Grenen var vinjettering, dvs hantera kanterna på bilden för att framhäva vad man nu vill; och vem vann då ?
Ja det var förståss lite av David och Goliat.
Goliat, dvs Adobe, kan verkligen göra det mesta och jag noterade minst fem olika sätt med helt suveräna möjligheter och de goa sekundanterna är verkligen otroliga på att visa oss dessa möjligheter.
David då, ja en minst lika bra sekundant, Ralf, visade på hur otroligt enkelt det är att arbeta i Picasa; så på enkelhet är vinnaren solklar, medan när det gäller möjligheterna så går segern förståss till Adobe.
Måste tyvärr också göra kommentaren att Picasa inte längre underhålls av Google men fortarande finns att ladda ner på nätet.
Matchen var härlig och i god stämning skulle jag vilja utropa båda till vinnare även om vi kanske skall göra lite skillnad på grenarna men mest, det beror så mycket på deras sekundanter.
Tack det var så trevligt.
För övrigt fullt i lokalen och gott kaffe förståss.
Det är nu inte mycket kvar av vårterminen och och officiellt slutar vi med en sista gång den 15 maj.
Om intresse finns ser vi om någon kan ta på sig och kan hålla öppet ytterligare någon eller några gånger.
Återstart blir sedan 18 september.
Vid pennan Leif