Fotovisning måndag 1 februari 2021

Stora fluffiga snöflingor föll på oss där vi stod på gamla bron och mörker-fotade. Folk och hundar passerade förbi i lyktornas sken och undrade vad vi höll på med. Stundtals gjorde även jag det.
Lång tid, liten bländare, lågt ISO, självutlösare, stativ, bildstabilisator av och, och, och. Många parametrar att tänka på och ställa in på kameran. En pannlampa, ficklampa hade underlättat seendet. Tur att andra tänkt på det. Kameran är f.ö. mer svårhanterad högt däruppe på stativet. (Borde man ha haft en pall att stå på månne) Paraplyet för snöflingorna underlättar givetvis inte hanteringen, inte heller iskalla fingrar. Hur roligt och lärorikt som helst m. a. o. Efteråt en tur till lokalen och kaffe och visning av tagna bilder som kommer att läggas ut efter nästa måndagsträff.

Dags för inbetalning av medlemsavgift:
200kr/medlem eller 250kr/familj, Bankgiro 500-1639, ange namn.

Temat inför nästa gång är Mörkerfoto. Maila jättegärna bilder till mig, ni som inte kommer. Till ulrika.eriksson@ymail.com (INTE gmail utan ymail)
Namnge era bilder t.ex: Förnamn Efternamn_ Rödhake i (filfältet där annars bildens nummer står)