måndag 6 oktober 2014

Förra måndagen var vi ute med kamerorna i högsta hugg vilket visade sig ikväll. Det visades bilder från ”närområdet” om man säger så. Rune bidrog med bilder som förutom att vara ”fotografiskt riktiga” även innehöll ett humoristiskt perspektiv. Det ser jag gärna mer av. Vår nya medlem, Christian, som sänker klubbens medelålder avsevärt, visade bra bilder med brett ämnesinnehåll. Sport, bilar, underhållning, action, naturbilder m.m. Precis så tycker jag att det skall vara. Bilderna skall ju spegla samhället och allt som händer där. Någon visade en bild på en stor kran, inte hans egen, utan en alldeles förträfflig blå kran att lyfta båtar med. En bild, eller två, på Carlstens fästning visades också, visste ni att efter tillbyggnaden på 1800-talet var det faktiskt Europas starkaste. Kaffe hann vi också med att dricka, smakade BÄTTRE än vanligt, Ulrika bjöd på äpplen och det var varmt och skönt inne, utanför blåste den kalla nordanvinden.

Det pratades även bildkritik, om någon vill ha sina bilder bedömda är det bara att säga till, bedömningen blir ju då väldigt personlig eftersom bilden sitter i den enskilde betraktarens öga. Så man kan säga att vi vill ha konstruktiv kritik i positiv anda, så att vi hela tiden lär oss att bli bättre fotografer,

tycker i alla fall……………Lilliz
Kaja Laursen