Fotovisning 29 januari 2024

Första klubbträffen för året. Många bilder visades på det vackra snölandskapet vi hade här för ett tag sedan.
Utsågs till månadens bild gjorde Kerstins granna bild från Getskär i Stora Höga
Vi  pratade om att sänka medelåldern bland medlemmarna...kanske starta en ungdomssektion och inkludera mobilen. Ingen dum idé alls men kvar står frågan vem som åtar sig det.
Ska vi ha bilder som speglar dagens Lilla Edet i nästa års kalender? De skulle anknyta till olika verksamheter inom kommunen som föreningsliv, motorsport m.m. Ber vi allmänheten att bidra med bilderna får vi också upp ett intresse för klubben. Kanhända blir gensvaret stort. En enkät får visa vad medlemmarna tycker om detta.
Lilliz kom med ett förslag på gästfotograf i vår: en sjukhusfotograf som han känner sen lång tid. Intressant.
"Fotoutmaningen", också en Lilliz-idé,  tyckte vi kunde upprepas framöver när ljuset är tillbaka på måndagskvällarna.