Måndag 1 september 2014

Att komma igång med höstens bildvisningar vållade inga större bekymmer, det fanns gott om bilder, som medlemmarna ville visa, och detta inte bara första kvällen, utan även den här måndagen, det är bra!

Under kvällens gång – efter kaffet – kom diskussionen om bildvisningen i största allmänhet och om visade bilder i synnerhet, igång på allvar: Vi tittade visserligen på en hel del bilder, men varken innehållet eller tekniskas färdigheter av de enskilda bilderna blev föremål för vidare diskussioner!

Till slut blev det både tips för att minska misstag vid fotografering och bildbehandling, men även synpunkter om hur vi kan förbättra vara sammankomster på måndagarna, för att använda tiden för riktade insatser i grundläggande färdigheter för att medlemmar kan undvika större eller mindre misstag vid fotografering och bildbehandling.

Jag hoppas på, att vi kan under hösten med hjälp av våra erfarne medlemmar, erbjuda mera know how till alla intresserade!

Hälsningar Karl

Hasse Lager