måndag den 25 augusti 2014

P R E M I Ä R

En och en, ibland två, kom de smygande och slank ner i källaren till FOTOKLUBBENS höstpremiär. Efter den akademiska kvarten (eller var det tjugo minuter) presenterade ordföranden inriktningen för höstens måndagskvällar och delade dessutom ut en enkät som medlemmarna lydigt kryssade i det som intresserade respektive medlem.

I köket stod kaffebryggarna på under uppsikt av Klas Larsson som förutom kaffeservering även delade ut kakor och bullar.

Kvällens huvudnummer var väl bildvisningen ändå, temat var ju sommarbilder och nytaget. Och det var det. Fåglar, hästar, kor, hjortar, insekter, ekorrar, grävlingar, hundar m m trakterades vi med liksom åkrar på långt håll och åkrar på nära håll och åkrar på väldigt nära håll, och blommor, blommor, blommor.

Vi fick också lära oss om RIGA, huvudstad i ett litet land strax sydost om Sverige som blev självständigt så sent som 1991, där fanns mycket fint att titta på, små mysiga kullerstensbelagda gator i den gamla delen av staden, och blommor, blommor, snittblommor som Rigaborna köpte och

förgyllde hemmet med, men maten, maten smakade ingenting. Utom på ett ställe där två kypare slagit sig ihop och öppnat matställe med mat som smakade bra, bra smakade däremot kaffet som vi aderton (förlåt, sjutton, vi har ju en tedrickare också) blev serverade av Klas,

tyckte i alla fall ………..Lilliz

Ulrika Eriksson