Måndagen den 12 Maj 2014

De aderton (nej, inte Svenska Akademien) utan de arton medlemmarna i Lilla Edets Fotoklubb som trotsade vädergudarna (ingen torka där inte) och kom till måndagsträffen fick full valuta för sitt besökl.

Bildtema: Vår och nytaget.Där visades nämligen bilder på bl.a maskrosor och maskrosor samt maskrosor, efter det fick vi se bilder på maskrosor och ett stort antal andra blommor, det stora antalet representerades av, just det, maskrosor och gullvivor. Givetvis fick vi se andra blommor av varierande slag också. En huggorm, en ekorre och några fåglar hade också hamnat i bildhögen, stenknäck, gråsiska, hackspett m.fl. En sällsynt art kom ända från Ytterby via Surte. Det var en Christer Samuelsson, en hanne. Den har vi inte sett sen våren 2013. Älg och hjort kom också med på ett hörn liksom en sotig höna från Alingsås. Vi tyckte att de bilderna som visades var så bra att vi trodde att alla fotograferna var medlemmar i någon fotoklubb. Som kronan på verket visade Joachim ett litet bildspel om maskrosor, förlåt, varierande vårbilder med blommor och blad från bl.a. Lygnerns bokskogar, musiken till detta bildspel var Blommornas Vals!, finurligt va?

Före bildvisningen, under bildvisningen och efter bildvisningen dracks det kaffe med fyrkantig kaka! Gott!

Det bestämdes att månadsbilden i fortsättningen kommer att tagas ur det bildmaterial som visas på måndagskvällarna. Urvalet görs av bildgruppen. Ytterligare ett skäl att ha med sig bilder, tycker i alla fall…………Lilliz

Sven Svensson
Joachim Werder