Måndag 30 september 2013

Tjugotalet hade mött upp och dessutom till vår stora glädje fanns det flera nya framtida medlemmar.

Först summerade vi Edet Mässan, också där en fantastisk uppslutning, det var nästan klubbmöte!

Vi fick mycket uppskattning för otroliga bilder, för den variation av motiv vi visade och hade många trevliga samtal med besökare.  Sedan sålde vi ett antal av Moderskeppets DVD kurser och delade ut gratis abonnemangen, det kändes som det inslaget gav oss fin draghjälp.

Stort TACK till alla engagerade som ställde upp!

Sen är det nu klart att FolketsHus vill hänga mera bilder från oss och dessutom får vi plats i ytterligare ett affärsfönster i centrum, så vi behöver mera bilder.

Så blev det teknik, Hasse demonstrerade bildbehandling i stora lokalen, bla hur t.o.m. en telefonbild, med rätt behandling kan bli helt super . I ”köket” pratade vi om grunderna i kamerateknik, båda inslagen var uppskattade och det blir en fortsättning nästa gång.

Vi fick också se fina bilder, temat var känsla och människor. Vi fick se skådespelare, ett kärt barnbarn och dessutom mycket mera, mässbilder,  höstbilder  och en vårresa till Amsterdam.

Nästa gång satsar vi på en ändå bredare visning där vi önskar att så många som möjligt visar några alster från senaste halvåret. Så kom igen och visa bilder!

Ser fram mot nästa måndag kväll ……  / Leif

Kerstin Martinsson