måndag 22 januari 2018

En intensiv arbetskväll på klubben. Det instruerades i bildbehandling med NIK collection runt Joakim och skrevs ut bilder och diskuterades skrivarteknik kring Klas . Det var stort engagemang och för många blev kvällen tom längre än vanligt.
Stort engagemang var det också kring hur vi skall få klubben att fungera på bästa sätt och gärna vitaliseras.
Många ideér kom upp, både nya och nygamla. Det är fantastiskt och vittnar väl om något om vårt intresse för både vår hobby och vår klubb.
Vi ber också nu alla att till nästa gång ge några exempel på vilken typ av utbildning man önskar samt även tips på fototillfällen.

Det vi kom fram till var att utbildning önskades och även praktiska fototillfällen, så det vi nu gör är:
Vartannat måndagsmöte blir arbetsmöte som förut  men mera planerat med någon form av utbildning inplanerad varje gång. Utbildningen kan dels vara gemensam men lika gärna ske i mindre grupper.
Vidare att skapa fototillfällen och det gör vi i den form som har fungerat bäst på senare tid, att någon ex.vis säger att:
 "" till helgen tänker jag mig till Vänersnäs ex-vis,är det någon som vill hänga på"".
 Vi skall även för söka hitta ett sätt på hemsidan att annonsera detta.

Vi undersöker också om till fälle att besöka Scandinavian Foto i Mölndal eller tom förlägga ett måndagsmöte där.

Utmaningen är att vi är alla olika både som fotografer och i kunskaper och kan vi inspirera varandra och ge något åt alla och dessutom ha våra gemytliga måndagskvällar, då är vi en bra klubb.
/ Leif

Från Martin Svennungsson:
Förslag från mötet i måndags till nästa möte:
(Hoppas jag uppfattade rätt?)

1. Var skulle du vilja fotografera tillsammans? Någon fin plats du känner till som du vill visa eller som du tänkt besöka. Ge 3 förslag.

2. Ge 3 exempel på saker du vill lära dig och/eller få utbildning i.
(T.ex. Göra bildspel, arbetsflöde i Lightroom, kameras menyer....etc ).

Kommentera gärna: