Klubbmöte 2012-08-27

Christer är först i raden att berätta om sig själv som fotograf.

Foto Roger Sjöblom Foto Roger Sjöblom

Christer Samuelsson presenterade sig på klubbträffen i måndags. Visade ett vackert bildspel med natur, djur, fåglar samt fina bilder på barnbarnen. Vi fick också se en videofilm från Fotoklubbens sommaravslut hos Hasse och Dzinta i Färdsle.

För Christer är det viktigt att uppleva stämningar, och hans främsta motivområde är naturbilder samt även porträtt.

En bra bild ska kunna beröra, den behöver inte vara tekniskt perfekt, säger Christer. Försöker jobba så lite som möjligt med bilder och när han bildbehandlar gör han det i programvaran Aperture.

Drömbilden har jag ännu inte tagit, säger Christer. De härligaste bilder är på barnbarnen och han tillägger lite blygsamt att "mina ambitioner är större än mina kunskaper".

Fotoklubben önskar Christer lycka till och hoppas att han kommer att få sin drömbild.

Text: Roger

Kvällens tema var "fåglar och vilda djur".

Joachim Werder
Kaja Laursen