Måndag 24 februari 2014

Kvällen började med en redogörelse för vårens planerade aktiviteter. Utställningar, planer för en då&nu dokumentation av vårt område, vykort och julkort mm. Mera detaljer kan du läsa i senaste Styrelsen informerar.

Vi fick också ett fint erbjudande om en ”Workshop i Blixtfotografi” av Jürgen. Omfattningen kommer att vara 4-5 timmar under en dag, med utgångspunkt från klubblokalen. Tänk över ditt intresse, så tar vi upp det nu på måndag 3 mars, och försöker hitta en bra dag.

Kvällen fortsatte sen med att en grupp slog sig ner i lilla lokalen för att börja en kurs i ProShow under ledning av Manfred. En lysande och pedagogisk datastuga blev det, och jag har definitivt fått ett nytt favoritverktyg! Däremot lärde vi oss att denna typ av utbildning blir bäst om vi ger det en egen tid, så nu fortsätter vi på onsdag
5 mars kl 17.

Vi återgår därför till våra vanliga  klubbmåndagar med fotoprat och bildvisningar, och ibland korta presentationer av teknik och program ”utbildningar” kommer i fortsättningen att läggas på egna dagar. Vår-programmet kommer att uppdateras inom kort.

/ Leif