Fotovisning 24 januari 2022

Första måndagsträffen 2022 och tyvärr var vi åter färre samlade. Bilder visades med övervägande vintertema, men även lite fåglar och lite sommar. En verkligt vintrig bild tagen av Ann-Louise röstades fram till månadsbild i februari (och resten av januari)
Som bekant visas i Fastighetsbyråns skyltfönster bilder i A3 format tagna av fotoklubbens medlemmar. Under bildvisningarna framöver tänker vi ha detta i tankarna och lägga över lämpliga nytagna bilder för visning i fönstret i en egen mapp på datorn. Roligt om ni som inte kommer till klubben ändå deltar med bilder som ni mailar in.
Första utflykten är nu på söndag till Getterön, samling 7.30 vid klubben.
Ett antal ”lotter” drogs om utflyktsmål i februari och vi bestämde oss till sist för Forngården i Trollhättan, preliminärt söndag 20 februari.
Program vår 2022 att följas kreativt under närvarande omständigheter. Ambitionen denna termin är

• att bjuda in ett par föredragshållare.
  • ett antal Elementsövningar under ledning av Klas
  • mikrojustering av kameran,
  • ett antal föredrag (om t ex komposition, inställningar, någon fotograf) Förslag välkomnas
  • framröstning av månadens bild
  • experiment/studio foto i vår nya studio.
  • en utflykt i månaden
  • årsmöte i mars och val av ny styrelse.

Nästa måndag: drar vi lott om temat för fotografering i februari. Kruxet är att burken med temaförslag för lottdragning saknas. Så kom gärna med nya förslag eller maila in.
Fritt val: studiofoto och/eller Elementsövningar med Klas förhoppningsvis.
Vill ni få uppslag till experimentfoto kan ni titta på Luke Edwin på Youtube. Makalöst!