Fotovisning 16 maj 2022

Härliga vårbilder var det övervägande temat för kvällens bildvisning samt även lite surrealism från Magritte som nu visas på  Nordiska akvarellmuséet i Skärhamn. Roger hade satt ihop ett vackert naturbildspel till svängig Glen Millermusik. Mycket trevlig kombination! Klas visade ett bildspel med några decennier gamla bilder (från 80-talet gissar jag) på motorcyklister på Högstorpsbanan bl a.

Vår avslutning i Jaktstugan 29 maj startar 10.30 utanför klubben för dem som vill samåka eller är osäkra om vägen. Vi är framme efter ca 30 min
Från Sjuntorp åk mot Upphärad. Sväng vänster mot Påvelund. Skylten kommer innan Rommele kyrka. Ta sedan till höger när vägen delar sig i ett Y och kör till vägens slut.
Nu är ni framme i ett mycket naturskönt område och kan ströva runt med kamera och fota en stund. Här finns  bl a en mycket gammal lind samt Slumpån och Lillån med strömmande vatten.
Ett gruppfoto önskas!
Lunchen serveras klockan 12.30 och Kurts Catering som står för maten föredrar kontanter så var vänliga att ta med er 165kr/person.
Jag kan tänka mig att vi är nöjda vid 14-tiden då vi hjälps åt med städ och disk.

Jan Sjölund, kommunens verksamhetssamordnare, skriver:
Förhållningsregler inför nationaldagen den 6 juni • Parken öppnar officiellt kl10.30 med barn kortege som anländer till parken så det är viktigt att ni är klara med allt till kl. 10.00 Med andra ord var där i god tid • Alla föreningar ansvarar för egen renhållning, ta med stora plastsäckar / stora soptunnor. • Föreningar som har försäljning får inte skapa konkurrens med Caféverksamheten i parken. Det vill säga igen försäljning av ”mackor, bakelser eller andra konditorivaror ”. Vi får inte glömma att Café drivs som en näringsidkare och har behov av god omsättning, för att kunna driva detta café. • OBS Inga bilar får köras inne i parken, (undantag görs av scenbyggare, Foodtrucks och urlastning av musikinstrument bakom scenen) Föreningar som har bord o tält bör ta med egen kärra, typ säckkärra eller liten vagn. Efter ni lastat av era saker vid parkportalen i parken, så rekommenderar vi följande parkeringsplatser. Strömskolans parkering - Centrumparkeringen Lilla Edet. • Visa hänsyn när ni bygger upp era tält i parken. • Platsen som är tilldelad finns på första sidan. Platsen kommer att vara utmärkt med ett ” ” med ljus markfärg samt en liten skylt med nummermarkering (F1) kommer vara uppsatt. Ni som ska bygga tält, ställ ert främre högra tält ben i markeringen. • Föreningar som grillar korv, bör vara extra varsamma och se till att detta sköts professionellt, vi rekommenderar att brandsläckare medtages. • Informations tältet kommer att vara bemannad: Kommunikation – parkvärdar-kulturskolan-kulturhuset Eden.

Före kl 15 ska vi inte packa ihop, säger Jan också

Kvällens bildvisare