Fotovisning 14 mars

En mysig kväll med både kunskap och framtidstro.
Ulrika berättade om en fantastisk kontakt med kommunens nye kulturansvarig och ett kalt Kulturhus som bara väntar på att dekoreras.

Vilka möjligheter vi kanske tom kan få en permanent visningsplats. Tänk bara på den mångfald vi har.
Mha av Gamla Edet Bilder kanske en del, är några nu och då bilder
eller en liten plats med nostalgi apparater, gamla kameror med en rubrik känn och minns.
Sedan representerar vi ju som fotografer så många stilar, blommor, fåglar, underbara naturbilder, gatubilder, konstnärliga bilder, teknik, porträtt.
Kanske det skulle vara något, några av var sort  i grupper.
Möjligheten och tillfället är otroligt det måste vi bara ta vara på !

Sen var det kurs i Elements under Klas ledning dels tittade vi på olika kursdelar, men inte minst Klas egna tillägg och erfarenheter.
Jag hade inte med mig datorn utan ägnade hela intresset åt att lyssna och anteckna och det var bra för mig.

Nästa måndag var det möjlighet att besöka Vårgårda Fotoklubb kanske inte var så mycket för oss datanördar som var i lokalen, men jag kan ända rekommendera det, klubben har många så inspirerande fotografer, annars blir det nog något i vår lokal också.
Och på tal om lokalen så fortsätter vi att försöka bli anslutna till kommunens fibernät och känner visst hopp.

Bilder var det också som alltid och så roligt med alla som bidrar, nästa gång blir det säkert mer och varför inte gamla nyredigerade bilder som vi nu lärt oss att hantera så mycket bättre.

Vid pennan Leif

Två av kvällens tre bildvisare.
Ursäkta Göran att jag har sjabblat bort dina bilder/Ulrika